Oslo — Nga 1 janari, Norvegjia do të ndalojë shitjen e pijeve energjike për të miturit nën 16 vjeç, si pjesë e një plani për të mbrojtur shëndetin e të rinjve nga pasojat e konsumit të tepërt. Vendimi është konfirmuar nga Ministri i Shëndetësisë, Jan Christian Vestre, i cili paralajmëroi për rreziqet serioze që shkaktojnë këto produkte.
“E dimë që konsumi i tepërt i pijeve energjike çon në shqetësim, probleme me gjumin dhe vështirësi në përqendrim. Mund të ndikojë gjithashtu tek sistemi kardiovaskular dhe sistemi nervor qendror,” – deklaroi Vestre.
⸻
Debate për kufirin e moshës
Qeveria paraqiti propozimin për herë të parë në pranverë, duke e hapur për konsultim publik. Edhe pse Drejtoria e Shëndetësisë e mbështeti planin, Shoqata Mjekësore Norvegjeze dhe Instituti i Shëndetit Publik kërkuan një kufi më të ashpër, duke propozuar ndalimin deri në 18 vjeç.
Stale Onsgard Sagabraten, kreu i bordit profesional të Shoqatës Mjekësore, u shpreh i zhgënjyer:
“Qeveria po injoron këshillat e ekspertëve. Ne prisnim një politikë më ambicioze të shëndetit publik.”
Megjithatë, ministri Vestre mbrojti vendimin:
“Ka argumente për një kufi prej 18 vjeç, por ne besojmë se shumë 16-vjeçarë janë mjaftueshëm të pjekur për të marrë zgjedhje të informuara.”
⸻
Industria e pijeve kundër masës
Vendimi ka hasur kundërshtime edhe nga industria e pijeve. Erlend Vagnild Fuglum, drejtor i Shoqatës Norvegjeze të Birrave dhe Pijeve, e cilësoi ndalimin të panevojshëm:
“Besojmë se kufizimi i moshës nuk është as i nevojshëm dhe as proporcional. Qeveria duhej të kishte pritur për të parë efektin e ndalimit të marketingut për ushqimet dhe pijet e pashëndetshme, që tashmë përfshin edhe pijet energjike.”
⸻
Një hap drejt mbrojtjes së shëndetit publik
Sipas ekspertëve, pijet energjike përmbajnë sasi të larta kafeine dhe sheqerna, të cilat mund të ndikojnë negativisht tek adolescentët duke shkaktuar:
• Rritje të rrahjeve të zemrës
• Probleme me gjumë dhe përqendrim
• Çrregullime të sistemit nervor
• Rrezik më të lartë për varësi
Kjo masë e re pritet të ndikojë drejtpërdrejt zakonet e konsumit të të rinjve dhe të nxisë debate mbi rolet e shtetit dhe industrisë në mbrojtjen e shëndetit publik.






