Autoriteti Italian i Konkurrencës (AGCM) ka goditur sërish gjigantin e modës Shein, duke i vendosur një gjobë prej 1 milion euro për përdorimin e pretendimeve mashtruese dhe të rreme mbi qëndrueshmërinë mjedisore. Lajmi u bë publik këtë të hënë dhe vjen vetëm një muaj pas një tjetër gjobe rekord – 40 milionë euro nga Franca, për ulje të rreme çmimesh dhe reklama të gabuara për “modën e gjelbër”.
Gjobën e fundit e mori Infinite Styles Services Co. Limited, kompania me seli në Dublin që menaxhon operacionet e Shein në Europë.
“Të paqarta, të përgjithshme dhe mashtruese”
Sipas AGCM, përmes platformës shein.com, fushatave promovuese si #SHEINTHEKNOW, evoluSHEIN dhe seksioneve të tjera të marketingut, Shein ka përdorur gjuhë entuziaste, por të vagullt, për angazhimet ndaj mjedisit. Termat si “modë e qëndrueshme” dhe “prodhim i përgjegjshëm” rezultuan të pabazuara, pa transparencë dhe konfuze për konsumatorin.
Autoriteti hodhi poshtë edhe pretendimet e kompanisë për riciklim dhe ekonomi qarkulluese, duke theksuar se ato nuk ishin të mbështetura me prova konkrete apo të verifikueshme.
Premtime për klimën, realitet tjetër
Shein ka deklaruar publikisht synimin për të reduktuar emetimet me 25% deri më 2030 dhe për të arritur neutralitetin klimatik deri në vitin 2050, por sipas AGCM, këto objektiva janë “të paqarta dhe kontradiktojnë me rritjen e dukshme të ndotjes gjatë viteve të fundit”.
Rritje globale, por nën lupën e ligjit
Ky është rasti i dytë brenda pak javësh që një autoritet europian gjobit Shein për abuzime tregtare. Më parë, autoriteti francez DGCCRF, pas një hetimi 11-mujor, e dënoi kompaninë për praktika mashtruese mbi uljet e çmimeve dhe etiketat mjedisore. Shein e pranoi gjobën dhe premtoi reforma, por institucionet europiane duket se nuk janë bindur.
Aktualisht, Komisioni Europian ka hapur hetime të tjera kundër Shein, lidhur me shkeljet e mundshme të rregullave për mbrojtjen e konsumatorëve dhe Aktin për Shërbimet Dixhitale (DSA).
IPO në mjegull dhe akuzat për shkelje të të drejtave të njeriut
Ndërkohë që kompania po përpiqet të dalë në bursë, planet për një IPO në Londër janë bllokuar për shkak të kërkesave që Shein të publikojë lidhjet e mundshme me abuzimet ndaj ujgurëve në Xinjiang. Burime të afërta me kompaninë konfirmojnë se është dorëzuar fshehtas një aplikim për IPO në Hong Kong.
Shein është gjithashtu nën presion ndërkombëtar për përdorimin e pambukut nga rajoni kinez i Xinjiang, ku SHBA dhe organizata të të drejtave të njeriut pretendojnë se punohet me forcë ndaj minoriteteve.
Konkluzioni
Pavarësisht rritjes së vrullshme dhe popullaritetit në mesin e konsumatorëve të rinj, Shein ndodhet gjithnjë e më shumë në fokusin e autoriteteve ndërkombëtare për transparencë, etikë dhe ndikim real ndaj mjedisit. Në një treg gjithnjë e më të ndjeshëm ndaj çështjeve të qëndrueshmërisë, “mashtrimet e gjelbra” nuk kalojnë më pa u ndëshkuar.






