Në SHBA, fushatat zgjedhore për president janë ndër më të shtrenjtat në botë. Në vitin 2020, për shembull, kandidatët Joe Biden dhe Donald Trump shpenzuan së bashku rreth 5,7 miliardë dollarë, një rekord që është dy herë më i lartë se në zgjedhjet e mëparshme. Ky vit nuk është ndryshe, me shifra të mëdha donacionesh që mbushin arkat e fushatave.
Donacionet dhe Donatorët
Fushatat zgjedhore në SHBA financohen nga një mori burimesh, përfshirë donatorë të vegjël, miliarderë dhe individë që udhëheqin sektorin ekonomik. Në muajin korrik, Kamala Harris raportoi se kishte marrë 310 milionë dollarë në donacione, ndërsa Donald Trump raportoi 138 milionë dollarë. Donatorë të mëdhenj, si miliarderi George Soros dhe Reid Hoffman, janë të njohur për mbështetje të madhe për kandidatë të caktuar. Soros mbështet Harris, ndërsa Timothy Mellon, David Sacks dhe Elon Musk janë në mbështetje të Trump.
Super PAC-et dhe Donacionet e Pakufizuara
Në vitin 2010, një vendim i Gjykatës së Lartë të SHBA lejuan mbledhjen e donacioneve të pakufizuara përmes Super Political Action Committees (Super PAC). Këto grupe mund të mbledhin shuma të mëdha dhe të financojnë publicitetin në interes të kandidatëve, pa mundësinë e transferimit të parave drejtpërdrejtë te kandidatët. Këtë vit, ka mbi 2.257 Super PAC që kanë mbledhur më shumë se 2 miliardë dollarë dhe kanë shpenzuar afro 700 milionë dollarë.
Ndikimi i Parave në Rezultatet e Zgjedhjeve
Edhe pse një buxhet i madh për fushatë është i rëndësishëm për ndërtimin e një organizate efektive dhe motivimin e votuesve, nuk është gjithmonë faktor përcaktues për fitore. Shembuj nga të kaluarën, si fushata e Hillary Clinton në vitin 2016, tregojnë se më shumë para nuk e garantojnë gjithmonë fitoren. Po ashtu, një kandidat me një buxhet më të vogël mund të fitojë nëse ka një mesazh të fuqishëm dhe tërheqës për votuesit.
Ndikimi i Donatorëve pas Zgjedhjeve
Donatorët e pasur shpesh përdorin kontributet e tyre për të siguruar ndikim edhe pas zgjedhjeve, duke marrë mundësi për të ndikuar në politikë përmes ngjarjeve dhe kontakteve me liderë të rinj. Kjo krijon një lidhje të vazhdueshme mes politikës dhe biznesit.
Opinioni Publik dhe Reforma
Më shumë se 70% e amerikanëve janë të mendimit se duhet kufizuar donacionet për fushatat politike, dhe mbi 80% besojnë se donatorët kanë shumë ndikim në vendimet e anëtarëve të Kongresit. Megjithatë, politologët si Jërg Hebenstreit parashikojnë se do të jetë e vështirë të ndryshohen ligjet për financimin e fushatave për shkak të mungesës së konsensusit në Kongres.
Krahasime Ndërkombëtare
Fushata zgjedhore në SHBA është shumë më e shtrenjtë se në shumicën e vendeve të tjera, ku financimi publik është më i zakonshëm. Në SHBA, partitë janë më të dobëta dhe fushata zhvillohet kryesisht përmes mediave private, që kontribuon në kostot e larta.
Në përfundim, ndonëse paratë janë të rëndësishme për suksesin në fushatën zgjedhore, ato nuk janë faktori vendimtar. Një strategji e mirë, një mesazh tërheqës dhe mobilizimi i votuesve janë gjithashtu të rëndësishme për fitore.