Filmat e Krishtlindjes shpesh lëkunden midis melankolisë, ironisë apo emocionalitetit fetar të tepruar, por një përjashtim i rrallë që reziston kohës dhe klisheve është “It’s a Wonderful Life” i Frank Capra-s, një kryevepër e vitit 1946, e konsideruar si filmi më emocionues i Krishtlindjes në historinë e kinematografisë.
Filmi bazohet në tregimin “The Greatest Gift” të Philip Van Doren Stern dhe rrëfen jetën e George Bailey, një njeri i zakonshëm që, në momentin më të errët të ekzistencës së tij, mendon t’i japë fund jetës. Ndërhyrja e një engjëlli, që i tregon se si do të dukej bota pa ekzistencën e tij, shndërrohet në boshtin narrativ të filmit, duke ofruar një reflektim të thellë mbi jetën, sakrificën dhe mirësinë njerëzore.
Projekti u refuzua fillimisht nga studio të mëdha dhe aktorë të njohur, derisa Capra zgjodhi James Stewart si protagonist. Filmi u realizua me skena gjigante, duke rikrijuar një qytet amerikan në mes të verës, por i zhytur në atmosferën e dimrit dhe dëborës, çka i dha realizëm dhe madhësi të rrallë për kohën.
Në thelb, “It’s a Wonderful Life” është një himn për njeriun e zakonshëm. George Bailey ëndërron një jetë të jashtëzakonshme, por përfundon duke jetuar një ekzistencë të thjeshtë: familje, punë dhe përgjegjësi. Capra zhvendos heroizmin nga aventurat epike në sakrificat e përditshme, duke treguar se mirësia, edhe kur e heshtur, ka një ndikim të thellë.
Në publikim, filmi u prit ftohtë nga kritika, që e konsideroi tepër sentimental. Por me kalimin e dekadave, vlerësimi ndryshoi, duke u parë si një vepër komplekse dhe e errët në tematikë. Një nga temat më të forta është kostoja e të qenit i mirë: George humbet ëndrrat, përballet me dështime dhe rreziqe, duke zgjedhur gjithmonë të ndihmojë të tjerët. Kjo errësirë e fshehur pas atmosferës festive e bën filmin tronditës, ku mirësia nuk shpërblehet automatikisht.
Frank Capra, katolik i devotshëm, e konceptoi filmin edhe si një reagim ndaj ateizmit në Amerikën pasluftës, duke sugjeruar se shpërblimi i vërtetë për mirësinë nuk vjen domosdoshmërisht nga njerëzit, por nga besimi.
Dekada pas xhirimit, filmi mbetet një traditë e pazëvendësueshme e Krishtlindjes, jo thjesht për të ngrohur zemrën, por për t’i bërë shikuesit të reflektojnë mbi pyetjen më të vështirë: çfarë vlere ka jeta jonë për të tjerët, edhe kur ndjehemi të dështuar?






