Njerëzit janë sistematikisht emocionalë dhe irracionalë. Udhëheqësit nuk mund t’i motivojnë njerëzit të marrin vendime racionale derisa të pranojnë detin e errët dhe të trazuar të emocioneve mbi të cilin po lundron mendja e tyre racionale. Nuk mund të filloni të lidheni me emocionet e të tjerëve derisa të pajtoheni me tuajat. Dhe pandemia Covid-19 ka shumë të ngjarë të ketë ndezur emocione të reja dhe përkeqësuar ato që ishin para Marsit.
Për shembull, ju mund të jeni edhe më të stresuar për të ardhmen afatgjatë të kompanisë sesa më parë – dhe në varësi të industrisë, problemi mund të jetë një rënie e kërkesës që kërcënon paratë e mbetura ose një rritje e porosive që kërkon për të vazhduar.
Në të njëjtën kohë, emocionet e reja mund të përfshijnë frikën se punonjësit do të kontraktojnë Covid-19 dhe do të përhapin sëmundjen tek punonjësit e tjerë, furnizuesit, partnerët dhe klientët. Në varësi të moshës, ju mund të stresoheni për shkollimin e fëmijëve ose shëndetin e prindërve.
Para se ta ndani mendjen për të zgjidhur këto probleme, duhet të përballeni me të ashtuquajturat emocione të ambientit – ato që Wall Street Journal i përcakton si ndjenjat e sfondit që tani po shkaktojnë “një zhvendosje dramatike në gjendjet themelore të miliona njerëzve”.
Këtu janë katër mënyra për ta kthyer mjegullën e trurit të nxitur nga emocionet e ambientit në zgjidhje të qarta për problemet e biznesit:
1. Renditni emocionet e ambientit
Hapi i parë është të renditni emocionet që përcjell ambienti. Për drejtuesit e biznesit janë stresi për mbledhjen e parave të gatshme dhe përmbushja e detyrimeve financiare, frika e shkurtimit të kostove të nevojshme për të mbijetuar, shqetësimi për shëndetin e punonjësve tuaj dhe familjeve të tyre; dhe për disa, frika e humbjes së mundësive të rritjes. Pa dyshim, mund të shtoni të tjera. Pasi të keni mbaruar duke shënuar këto emocione të ambientit, një – emocion kryesor i ambientit – ka të ngjarë të marrë një rezultat shumë më të lartë se pjesa tjetër. Anasjelltas, disa udhëheqës biznesi – me gjasë jo në shumicë – mund të mos u japin rezultate të larta emocioneve.
2. Diskutoni emocionet tuaja me bashkëmoshatarët
Shumë drejtues biznesi krijojnë forume për ndarjen e informacionit nga kolegët dhe nëse nuk e keni bërë atë, pandemia është një arsye e shkëlqyeshme për ta bërë këtë. Forume të tilla ju angazhojnë me drejtues të tjerë të biznesit të cilët i respektoni dhe i besoni për të ndarë sfidat e biznesit dhe për të diskutuar se çfarë ka funksionuar dhe nuk ka punuar në zgjidhjen e tyre.
Nëse keni një forum të tillë, ndani me kolegët tuaj emocionin kryesor të ambientit. Pyesni nëse ndonjë nga kolegët po ndihet i njësoj. Dëgjoni përshkrimet e tyre se si emocioni po ndikon në mënyrën se si ata mendojnë dhe veprojnë. Zbuloni njohuri nga kolegët dhe pranoni që nuk jeni vetëm.
3. Njihni se si emocioni do të shtrembërojë të menduarit
Kërkimet sugjerojnë që emocione të ndryshme ka të ngjarë të anojnë të menduarit në mënyra të ndryshme.
Për shembull, Journal raportoi se profesorja e Harvardit Jennifer Lerner ka zbuluar se njerëzit që ndjejnë frikë nga Covid-19 mund të sillen në një mënyrë më të rrezikshme ndaj fushave në dukje të palidhura – të tilla si ngasja më ngadalë në autostradë.
Nëse trishtimi është emocioni mbizotërues, mund të jeni të prirur të kërkoni kënaqësi të menjëhershme, të themi, për blerjen e mallrave ose shërbimeve, në vend që të vononi blerjen në mënyrë që të merrni një çmim më të ulët.
Njohja se si ndikon emocioni kryesor i ambientit në mënyrën se si mendoni se do të thyejë magjinë që emocioni jep në aftësinë për të zgjidhur problemet në mënyrë racionale.
4. Angazhoni racionalitetin për të marrë vendimin
Pasi të keni përfunduar këto tre hapa, emocionet e ambientit do të jenë akoma atje – por do të keni liruar pjesën racionale të mendjes, pikërisht atë që Kahneman e quajti Sistemi 2 për të shqyrtuar zgjidhjet e mundshme, për të vlerësuar kostot dhe përfitimet, për të zgjedhur opsionet më të mira. Mblidhni kapitalin dhe burimet njerëzore të nevojshme për t’i kthyer zgjidhjet në rezultate të prekshme.
Për më tepër, para se të kërkoni që të angazhohen në zgjidhjen e problemeve të biznesit të kompanisë, njerëzit duhet të kalojnë nëpër procesin e njohjes së emocioneve në krye.
Mund të përfitoni nga njohuritë që mund të zvogëlojnë trazirat emocionale të pandemisë Covid-19 në mënyrë që kompania juaj të marrë vendimet më të mira.