Ideja e Blue Monday, si dita më e dëshpëruar e vitit, u krijua në vitin 2005 nga kompania e udhëtimeve britanike, Sky Travel. Ata prezantuan një ekuacion që përfshinte faktorë si moti, borxhi, paga mujore dhe kohëzgjatja e kohës nga pushimet për të argumentuar se e hëna e tretë e janarit ishte dita më e rëndësishme dhe më e trishtuar e vitit.
Megjithatë, ky ekuacion nuk ka asnjë bazë shkencore dhe është shpikje marketingu për të promovuar paketa udhëtimesh. Nuk ka prova shkencore që të hënën e tretë të janarit të jetë më e rëndësishme apo më e trishtuar se ditët e tjera të vitit.
Në fakt, koncepti i Blue Monday është kritikuar dhe shikohet si një mënyrë për të shfrytëzuar çrregullimet emocionale që njerëzit mund të kenë gjatë periudhës së dimrit, një gjendje që njihet si Çrregullim Afektiv Sezonal (SAD).
Çrregullimi Afektiv Sezonal (SAD) mund të shoqërohet me ndjenja të trishtimit, mungesës së energjisë dhe nevojën për të kaluar më shumë kohë në dritën diellore. Në vend që të përpiqemi të krijojmë një etiketë negative për një ditë të caktuar, është më e rëndësishme të kuptojmë nevojat tona individuale dhe të marrim masa për të mbajtur shëndetin emocional dhe mendor në çdo kohë të vitit.
“Në përgjithësi ka më shumë trishtim në kohën e dimrit dhe janari nuk është aspak i rrallë për më shumë trishtim në përgjithësi midis njerëzve”, tha Dr. Ravi Shah, psikiatër në Qendrën Mjekësore Irving në Universitetin Columbia.
Janari mund të jetë një kohë depresive për shumëkënd pasi historikisht regjistrohet rritje e numrit të divorceve apo njerëzve që braktisin punën.